Dūmijanti transporto priemonė yra aiškus automobilio gedimo signalas, kurį ignoruodami vairuotojai rizikuoja patirti didelių nuostolių. Dūmingumą gali sąlygoti blogas degalų mišinys, automobilio parametrai, prasta mazgų būklė bei nusidėvėjimas. Profesionalai teigia, jog laiku pastebėjus ir įvertinus atsiradusį transporto priemonės dūmingumą, galima užkirsti kelią gedimams automobilio įpurškimo, išmetimo ar oro įsiurbimo sistemose ir sutrikimams pačiame variklyje. Svarbu tai, jog apie konkretų gedimą signalizuoja skirtinga dūmų spalva, rašoma pranešime spaudai.
Dažniausiai intensyviai dūminti pradėjusi transporto priemonė vairuotojui tampa signalu, jog variklyje atsirado gedimų. Anot „Mototoja“ serviso vadovo Romo Žalnierukyno, iš transporto priemonės besiveržiantys dūmai nėra norma. Tvarkingai veikiantis automobilio variklis, ypač šiuolaikiniuose modeliuose, neturėtų skleisti jokių dūmų. Mat nauji automobiliai aprūpinti specialiais katalizatoriais, filtrais ir vožtuvais, kurie užtikrina kokybišką priemonės darbą.
„Šiandien dūmijantis automobilis nėra normalu, daugelis gamintojų aktyviai pasisako už ekologiją ir atsakingai atlieka į orą išmetamų dujų bandymus. Šiuolaikiniai automobiliai turi daug įrangos, kuri kontroliuoja išmetamųjų dujų procesą, tad jei taip ir nutinka, tai turėtų būti aiškus ženklas vairuotojui, kad variklyje ar jo valdymo sistemoje atsirado nesklandumų“, – komentuoja serviso vadovas.
Dažniausiai automobilio dūmingumas priklauso nuo daugelio parametrų: transporto priemonės mazgų būklės, žiedų, cilindrų susidėvėjimo lygio ar riebokšlio. Anot jo, visuomenėje paplitusi nuomonė, jog dyzeliniai automobiliai yra linkę skleisti daugiau dūmų. Visgi dūminti gali ir benzinu, ir dyzelinu varomi automobiliai. Specialistas pabrėžia, jog dyzelinių transporto priemonių dūmingumui įtakos turi jų techninės savybės, purkštukų ar turbinos darbas, per didelis arba nepakankamas oro kiekis degimo sistemoje.
„Benzininių variklių degimo procesai darbo metu yra šiek tiek kitokie nei dyzelinių. Todėl dūmingumas tokio tipo variklyje yra aiškus gedimo požymis. Tuo tarpu dyzeliniuose automobiliuose, duslintuve, gali kauptis suodžiai, kurie ir tampa dūmingumo priežastimi“, – sako R. Žalnierukynas.
Kaip sako serviso specialistas, dūmijanti transporto priemonė gali reikšti, jog vairuotojas pila blogą degalų mišinį, taip pat automobilyje gali būti neveiksnus išmetamųjų dujų katalizatorius, kietųjų dalelių filtras arba prastai veikiantis recirkuliacinis vožtuvas. R. Žalnierukyno teigimu, pagal dūmų spalvą galima preliminariai numatyti gedimo židinį.
„Juodi dūmai dažniausiai pasirodo dyzeliniuose automobiliuose. Atsiradus tokiam reiškiniui, galima manyti, kad problema yra įpurškimo, išmetimo ar oro įsiurbimo sistemoje. Balti dūmai – dažniausiai garai, kurie susidaro dėl kondensato išmetimo sistemoje“, – dėsto „Mototoja“ serviso profesionalas.
R .Žalnierukynas taip pat pabrėžia, jog iš transporto priemonės gali veržtis ir pilki bei mėlyni dūmai. Anot jo, pilki gali reikšti neteisingą degalų mišinį, nesudegusį kurą, o mėlyni dažniausiai parodo, kad „dega“ variklio alyva. Tai gali išprovokuoti nesandarūs riebokšliai, stūmoklių žiedai ir kitokie variklio gedimai.
„Važinėti dūmijančiu automobiliu yra nesaugu aplinkai ir pačiam vairuotojui. Pamačius besiveržiančius iš transporto priemonės dūmus, reikėtų nedelsiant kreiptis į kvalifikuotus specialistus – patiems nustatyti gedimą yra gana sunku“, – tikina serviso vadovas.
Lrt.lt